piątek, 13 lipca 2012

Jajko w koszulce

Bardzo ,bardzo dawno temu nie znosiłam jajka w koszulce. Moja mama torturowała mnie tym jajem przynajmniej raz w tygodniu. I wiecznie musiałam słuchać że jest smaczne, lekko strawne i zdrowe. Co jest smacznego w jajku ugotowanym w wodzie bez skorupki ? Ta myśl dopadała mnie za każdym razem jak na talerzu widziałam biały placek lekko osolony.  Nie mogłam pokonać mamy to musiałam pokonać jajo w koszulce. I tak się zaczęło. Kombinowałam na rożne strony i w tej chwili równie często przygotowuje owo jajko ,tylko w całkowicie innej odsłonie. Teraz wieże że jest smaczne bo porządnie doprawione, zdrowe bo występuje zawsze z warzywami i lekko strawne bo bez tłuszczu.

Teraz pokaże dzisiejsze moje śniadanko




                                                              Czyż nie pięknie wygląda?


Składniki   na jedną porcję


  • 1 jajko
  • 1/2 strąka papryki żółtej
  • 1/2 strąga papryki czerwonej
  • kilka oliwek
  • sól, pieprz do smaku
  • dresing z oliwy ( oliwa,przyprawy zioła według uznania ,odrobina cukru i kilka kropel cytryny wymieszać)

Sposób wykonania





Papryki  kroje w cienkie plasterki, oliwki na połówki . Polewam to sosem (można też tylko oprószyć solą ,pieprzem i skropić cytryną)

Teraz ważne gotujemy wodę w rondelku tylko tyle aby zakryło jajko (można do zimnej włożyć jajko w skorupce ,jeśli będzie zakryte wodą to jest odpowiednia ilość) Gdy woda się zagotuje zmniejszamy ogień żeby woda była spokojna. Do łyżki wazowej wbijam jajko i pomału wkładam do wody. Jak białko zacznie się ścinać delikatnie przekręcam łyżkę i wyciągam ją .W takiej kąpieli jajko siedzi ok,1 min.


Wyciągam jajko łyżką cedzakową , Chwilę odsączam i przekładam na przygotowaną paprykę .
Sól ,pieprz do smaku 

Zamiast papryki może być pomidor, ogórek , fasolka, piure z boby, sałatka z pekińskiej ,sałata
Wypróbowałam ze wszystkim









-------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Embed_hqwpnlcpuq9urz98vjru9o0ydr2ntwzz

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz