piątek, 27 lipca 2012

Lody marchewkowe

Gorąco dzisiaj jak w piekle , nie lubię takiej pogody . Nie mogę sobie posiedzieć w kuchni i  pokombinować. Moje myśli wiecznie błądziły koło czegoś zimnego . Nic nie moge wymyślić to w takim przypadku zrobię lody . Właściwie trudno to nazwać lodami , jest to po prostu zamrożony sok z marchwi . Zawsze udaje się .
                      




Składniki 

                                                                                           

  •   1/2 kg marchwi
  • 150 g śmietanki 30%
  • 3 łyżki cukru
  • 1/2 cytryny
  • zapach pomarańczowy





 
Sposób wykonania

Wycisnełam sok z marchwi. dodałam cukier,śmietankę i podgrzewałam do chwili wrzenia caly czas mieszałam(składniki muszą się dobrze wymieszać). Wyłączyłam gaz. Dodałam zapach i sok z cytryny. Zamieszałam kilka razy. Wylałam plyn do formy do ciasta . Nie może być warstwa grubsza jak 1.5 cm. Następnie wkladam do zamrażarki( oczywiście przed włożeniem wystudziłam) , na ok, godzinkę .
Plym musi się zamrozić ale nie  na kamień.. Po wyjęciu z zamrażarki widelcem( lub łyżką )drapię tafle lodową i nakładam do pucharków . Ma to przypominać śnieg świeży .




W ten sam sposób można zrobić taki deser z każdego soku




----------------------------------------------------------------------------------------------------------



2 komentarze: