czwartek, 26 lipca 2012

Pierś kurczaka na fasolce szparagowej

Dzisiaj przeprowadziłam eksperyment . Pierś kurczaka dusiłam w mleku. Powszechne jest duszenie w mleku schabu ale z drobiem nie spotkałam się. Pomyślałam ,że jeśli schab wychodzi wilgotny i dobry , to dlaczego z inny mięsem ma być inaczej. Musze powiedzieć że wynik był zaskakujący .
Wyszła naprawdę smaczna . Do tego fasolka i wspaniała przekąska gotowa.







Składniki na 4 porcje


  • 2 pojedyńcze  piersi kurczaka
  • 1/2 kg fasoli szparagowej ( kolor obojętny lub może być wymieszany)
  • 1 łyżka masła
  • 1/2 litra mleka
  • 1 szklanka wody
  • 1 cebula
  • przyprawy( sól,pieprz,liść laurowy, kilka ziaren kolendry)
  • 1 łyżka oliwy (do obsmażenia mięsa)

Sposób wykonania



Do malego garnyszka wlewam wodę i połowe mleka , dodaje przyprawy i zagotowuje.
 Na patelni rozgrzewam oliwe i obsmażam mięso . Przekładam do mleka i obniżam temperaturę do odpowiednią do duszenia . po ok 15 minutach piersi sa gotowe .






Równocześnie gotuje fasolke szparagową w osolonej wodzie i lekko posłodzonej.




Do odsączonej fasolki dodaje masło ,rozprowadzam równomiernie ,tak aby każda fasolka była wysmarowana masłem.









Pierś kroję w grube (1 cm) plastry i ułożyłam na fasolce .



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz