sobota, 22 września 2012

Bliny marchewkowe

TAK ,TAK :) wiem -bliny są z mąki gryczanej ale nie mogłam się oprzeć pokusie eksperymentu. Właściwie to byłam zmuszona ,ponieważ moje dzieci nie chciały jeść blinów w orginalnym wydaniu . Dlatego wypróbowałam marchewkę i udało się . Od tego czasu bliny ( można to nazwać plackami) goszczą na moim stole dość często  Poza wyśmienitym smakiem są dość uniwersalne ponieważ można je jeść na słodko i na słono .U mnie dominuje to drugie



 Składniki

  • 3 duże marchewki
  • 5 czubatych łyżek mąki gryczanej lub zwykłej 
  • 2 jajka
  • 3 g drożdży 
  • 1/2 szklanki mleka
  • 1/4 łyżeczki soli
  • oliwa do smażenia
  • 1 papryka
  • 1 cebula
  • 1/2 cm świeżego imbiru
  • 10 dkg mielonego mięsa
  • sól,pieprz do smaku
  • 2 większe  pomidory( lub 1 łyżeczka koncentratu)

Wykonanie
Bliny:

Drożdże rozpuścić w 1/2 szklanki ciepłego mleka i dodać cukier , pozostawić do wyrośnięcia. Marchew zetrzeć na tarce (tak jak na placki ziemniaczane) do marchewkowej miazgi dodać jajka,mąkę sól,drożdże  i dokładnie wyrobić . Ciasto musi być gęste ale lejące się ( jak gęsta śmietana) Pozostawić ciasto w ciepłym miejscu do wyrośnięcia ( pojawiają się pęcherzyki powietrza ). Na rozgrzaną patelnię wlewam ciasto (moje placki mają średnicy ok, 15 cm ) i smażę z obydwu stron az się zrumieni.

Sos
Umytą cebulą i paprykę kroję w dużą kostkę , smażę na rozgrzanym oleju , dodaje mięso , smażę mieszając aż mięso zmieni kolor ,dodaje pokrojonego pomidora cały czas mieszam ,dodaje z miażdżony imbir  przykrywam pokrywką i duszę ok 5-8 minut.Doprawiam solą i jeśli potrzeba pieprzem
Na placek przekładam porcję sosu przykrywam plackiem i znowu sos i placek .


Z twarogiem ładniej wygląda ,ale miałam ochotę na na taki sos






To są bliny na slodko , czyli z duszonym jabłkiem i odrobiną śmietany


1 komentarz: