niedziela, 2 września 2012

Kisiel z jabłek

Od kąt pamiętam zawsze robiłam kisiel sama . Kiedyś dla moich dzieci ,teraz dla wnuczek . Mam wrażenie że lepsze sama zrobię . Być może ze moje nie maja tak intensywnego koloru co kupowane ,ale to chyba drobnostka . Natomiast smakiem nie ustępują kupowanym. Dodatkowo kawałki owoców w moim kiślu sa
Dzisiaj zrobiłam kisiel z jabłek ponieważ miałam taki kompot.




Składniki  4 porcje

  • 1 litr wody 
  •  3 jabłka
  • 2 łyżki cukru
  • 2 ziarna gozdzików
  • szczypta cynamonu
  • 1 łyżka czubata mąki ziemniaczanej
  • 1/2 szklanki wody

Wykonanie

Z umytych pokrojonych jabłek ,gozdzików ,cynamony i cukru ugotuję kompot.W 1/2 szklanki  zimnej wody rozpuszczam mąkę ziemniaczaną . Gdy kompot jest już ugotowany ( gotuje się ok,10 minut) wlewam do niego rozpuszczona mąkę energicznie mieszając .Jeszcze przez 2-3 minuty kisiel się gotuje i gotowe . Przelewam do salaterek ,mały kleksik z bitej śmietany i  SMACZNEGO




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz