wtorek, 25 września 2012

Pierogi z kapustą i pieczarkami

Dzisiaj pierogi ze świeżej kapusty . Bardzo je lubię , są wyjątkowo delikatne . Dodaje do nich malo dodatków ponieważ zagłuszyły by właściwy smak kapusty. Są też trudniejsze do zlepiania , ale smak rekompensuje trudy lepienia. 


Składniki

ciasto

  • 2 szklanki mąki
  • 400 ml wody
  • 1/2 łyżeczki soli

Niedawno w jakimś programie telewizyjnym usłyszałam że każda gospodyni ma patent na ciasto pierogowe-    to chyba prawda  , moje ciasto jest bardzo miękkie a nie ma tyle zachodu co w tym programie inaczej mówiąc ja też mam patent

Wykonanie

Mąkę przesiewam na stolnicę robię dołek wsypuję sól i wlewam po trochu bardzo ciepłej wody ,czły czas mieszam mąkę z wodą.Zagniatam ciasto i to wszystko . Jest miękkie ponieważ nie ma jajek , dokladniej mówiąc bialek.

Farsz
  • 1 kapusta świeża ,
  • 1/2 kg pieczarek 
  • 1 duża cebula
  • 3 łyżki bułki tartej
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1/4 łyzeczki pieprzu ziolowego
  • 1/2 łyżeczki zmielonego kminku( nie musi być ale ja go lubię)
Wykonanie 
Kapuste kroję i gotuję. Pieczarki i cebule kroje i podsmażam . Po ugotowaniu kapusty mocno ją wyciskam , dodaje podsmażone pieczarki i cebulę ,kminek,sól,pieprz. Dokladnie mieszam i dodaje bułkę tartą.Jeszcze raz mieszam i przepuszczam przez maszynke do mielenia mięsa ( można nie mielic tylko drobno posiekać)
Farsz gotowy .

Rozwałkowuje ciasto wykrawam krążki i nakładam farsz , zlepiam . Wrzucam do osolonej wody małyni partiami , wyciągam tylko wypłyną na powierzchnię wody.

Podaję z mocno przysmażoną cebulką i suszonymi śliwkami



3 komentarze:

  1. uwielbiam! niedawno jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciasto robię trochę inaczej ale jest rewelacyjne ;-) jeśli chodzi o same pierogi to również jestem ich wielką fanka :-)

    Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  3. nie przypuszczałam, że przepis na ciasto do pierogów może być taki prosty :) z tym farszem musza być przepyszne

    OdpowiedzUsuń