poniedziałek, 2 września 2013

Sałatka warzywna

Lato po woli mija. Tylko patrzeć jak zawita do nas jesień a wraz z nią multum   świeżych   warzyw . Takich kruchutkich , jędrnych  tylko brać  i  coś  gotować.  Ja preferuję zasadę gotowanie tego co w  pobliżu  rośnie , tak do 200 kl. Słyszałam że podobno ma to jakąś nazwę ,ale ja jestem z tamtego wieku ( jak to moje wnuczki mówią ) i jestem do takiego gotowania przyzwyczajona. Owszem od czasu do czasu lubię sobie odskoczyć i ugotować  coś azjatyckiego  ale jednak to nie są moje smaki.




Składniki 


  • 1/2 kapusty pekińskiej 
  • 3 marchewki
  • 2 jabłka
  • 1 cebula czosnkowa
  • 5 łyżek oleju rzepakowego (aromatyzowanego bazylią)
  • 1 łyżeczka octu z białych winogron lub łyżka soku z cytryny
  • 1/2 łyżeczki soli 
  • 1 łyżeczka cukru
  • 1/2 łyżeczki pieprzu.

Wykonanie

Krok 1  Do oleju dodać sól , cukier , pieprz, ocet , Wszystko dokładnie wymieszać .

Krok 2  Pekińską poszatkować , marchewki z wiórkować , jabłka zetrzeć na tarce o dużych oczkach. cebulę pokroić w wiórka 

Krok 3  Na rozgrzaną patelnię wrzucić : cebule podsmażyć 1 min, dodać wiórka z marchewki , wymieszać i jeszcze podsmażyć ok 2 min.

Krok 4 Do salaterki włożyć pekińską , jabłka  i cebulę z marchewką ,dokładnie wymieszać . Polać wszystko przyprawioną oliwą jeszcze raz wymieszać .  

 Można podawać jako dodatek do dania głównego lub z pieczywem jako samodzielną przystawkę np. lekką kolacje .                        - SMACZNEGO -

16 komentarzy:

  1. fajny blog! będe częściej tu zaglądać

    OdpowiedzUsuń
  2. ale tu wiele fajnych wiadomości



    OdpowiedzUsuń
  3. miło się czyta te wpisy!

    OdpowiedzUsuń
  4. świetny blog, ciekawe wpisy

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda pysznie taka sałatwka :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo podoba mi się ten wpis

    OdpowiedzUsuń
  7. fajny artykuł, będę tu wracać

    OdpowiedzUsuń
  8. wreszcie jakies zdrowe danie a nie tylko tluszcz i sól

    OdpowiedzUsuń
  9. Często wypróbowuje przepisy z tego bloga, polecam go serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Często wypróbowuje przepisy z tego bloga, polecam go serdecznie. Pysznie to na zdjęciach wygląda.

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajny blog, polecę znajomym niech też tu zajrzą.

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam wszystkie sałatki, a zwłaszcza ta taszą tradycyjną warzywną! ;)

    OdpowiedzUsuń