niedziela, 27 kwietnia 2014

Surówka z selera naciowego

Oj!! Po świętach tłuszczyk jeszcze w bioderkach zalega , czas przejść na zieleninkę . Ostatnio
przeczytałam że seler naciowy wręcz cuda w tej materii działa . Stąd moja dzisiejsza surówka.



Skład
  • 1/2 główki salaty lodowej
  • 1 seler naciowy
  • garść rzeżuchy
  • olej do dresingu
  • sól,pieprz do smaku
  • 1łyżeczka octu ryżowego (może być inny owocowy )
  • 1/4 łyżeczki cukru

Wykonanie

- Dresing , do miseczki wlać 2 łyżki oleju , ocet,sól,pieprz,cukier wszystko wymieszać . Dla rozluźnienia

  można dodać 1 łyżkę ciepłej wody.

- Umyć  i osuszyć warzywa. Sałatę porozrywać na kawałki , seler pokroić w plasterki  dodać do sałaty

  wrzucić rzeżuchę , dokładnie wymieszać . Całość skropić dresingiem i jeszcze raz wymieszać .

Miałam ochotę zjeść sałatkę z pieczywem ale w ramach dobrego samopoczucia ,chleb zastąpiłam

łodygą selera , Całkiem nieźle smakowało.




No właśnie wracając do selera naciowego . Czy wiecie że może zastąpić sól?  Nie pomyślałabym

nigdy  o tym. W dodatku ma najmniej kalorii , czyli idealny dla wszystkie sposoby odchudzania się.

Jest bogaty w witaminę C , ma jej 10 razy więcej niż cytryna , chociaż kwasu w nim nie czuć. Zawiera

 naturalną witaminę B kompleks ,kwas foliowy i witaminę PP . Pierwiastki też ma takie jak: fosfor,

wapń, cynk. Zapomniałam o witaminie młodości  E .

W dużym skrócie można powiedzieć że seler naciowy odtruwa organizm, pomaga trawić tłuszcze ,

poprawia pracę nerek, działa kojąco na pracę serca.

Wniosek z tego płynie jeden  - chcesz być szczupły , zdrowy, jedz rano i wieczorem seler naciowy-

No;- rymu to w tym nie ma . Ale nie o rym chodzi tylko o zdrowie.



Rzeżucha na talerzach

5 komentarzy:

  1. A w jakim celu dodaje się ten cukier? Dość sporo jak na tak małą ilość sałatki i mało to dietetyczne. Pzdr
    Ps. "Z tond" piszemy "stąd".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cukier jest potrzebny do przełamania smaku octu ryżowego . Ja daje 1/2 łyżeczki do kawy. Błędy już poprawiłam. Dziękuje :))

      Usuń
  2. błagam popraw ten błąd....aż mniue od przepisu odrzuciło a zapewne ciekawy

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo mi smakuje ta surówka

    OdpowiedzUsuń